En riktigt blöt båttur

Igår så åkte vi på en båttur, världen blötaste båttur tror jag. Spelade ingen roll vart någonstans i båten man satt, alla var dyngsura när vi kom fram, men de är väl dumt att klaga egentligen! Vi är ju trots allt i värmen och har runt 30 grader varje dag, hur har ni det hemma? 😜

Som sagt vi åkte på en båttur där de första två stoppen var 2 snorkling ställen. Tyvärr ingen lyckad snorkling på något av ställena. Vattnet var grumligt och man såg ingenting, och detta pågrund av stormen som var innan. Helt ärligt så såg man mer från båten än från vattnet, då tyvärr guiderna matade fisken så den befann sig på ytan. Simmade till och med in i dem.
(null) (null)

Stopp två på turen och nog det bästa stoppet var en grotta. Vi simmade in i grottan med 2 guider på 20 per med endast 2 lampor. Det var kolsvart och du såg ingenting, det var bara att följa lampan längst fram och hoppas på att dem hittade. Men efter 80 meter simmade i mörker så kom vi äntligen till andra sidan, och wow säger vi bara! Det var nästan som att kliva in i jurassic world, sjukt häftigt!
(null)

Stopp tre var en liten strand på en ö där vi äntligen fick lunch och ta det lugnt. Vattnet var så klart, men stora vågor så alla blev som små barn igen och lekte i vågorna.

Efter strandhäng var det bara att hoppa på båten igen för 1 timmes tur tillbaka till Lanta. Och ja vi blev lika blöta igen, trots de lyckades både jag och Jossan somna. Man blir trött av för mycket luft helt enkelt, haha!

Under båtturen så mötte vi ett syskonpar från syd Afrika och en tjej från Tyskland som vi bestämde oss för att käka middag med. Vi käkade middag på stranden och gick sedan till vårt hostel för att ta det lite lugnt. Vi satt vid uteplatsen och snacka och hade det trevligt. Det blev tidigt i säng ändå, alla var trötta efter dagen utflykt.

Just nu så befinner vi oss inte längre på Koh Lanta utan idag på dagen tog vi oss vidare till Phi Phi ön. Här ska vi spendera iallafall två nätter, sen får vi se.

/M&J

Kommentarer:

1 Agneta:

Hej på er❣hur gillar ni phi phi? Vi var där senast för 3 år sedan och konstaterade att det blivit en riktig party. Men ni missar väl inte utsiktsberget
. Vi är i Hanoi nu. Bara 19 grader här, känns riktigt kyligt.vi kommer att göra några utflykter ut mot havet. Hoppas på lite sol.ha det bra så hörs vi mera. Var rädda om er💕kramar morfar&agneta

Svar: Hej, ja det är väldeligt mycket party, men samtidigt fina stränder och härligt vatten. Vi ska ta oss upp på utsiktsberget om nån dag och kanske snorkla lite också. Hoppas ni får sol. Kram 💕
mijoiasien.blogg.se

2 Farmor och farfar :

Hej på er, var där för 25 år sedan och från utsiktsberget kunde vi se ner till andra sidan där vi bodde, Lamtong tror jag det hette en hotellanläggning och några sjözigenare som bodde där i sina skjul. Ta lite kort så får vi se hur det är förändras.