Havets djup

Idag ringde klockan tidigt, 07.00 och det var två exalterade zombies som tog sig upp för att gå och köpa någon lätt frukost på 7-Eleven. Efter vi vaknat till lite så började fjärilarna i magen komma fram, nervös men exalterade tog vi oss till dagen äventyr. Som var..... dykcentret! Vi ska dyka!!

(null)

Allt började med att vi fick träffa våran instruktör och kolla på en introduktions film om riskerna ute i havet. Vilket inte var det roligaste klockan 8 på morgonen, utan mar var rätt trött. Efter det var det bara att packa ihop alla saker som skulle med, våtdräkt, väst, simfötter, cyklop mm. Och ta sig ner till båten som vi skulle vara på.
Färden till dykningstället så låg vi på soldäck och tog det lugnt medans vår instruktör fixade allt. Sen var det bara på med våtdräckterna och all utrustning, och det var tajt och tungt.

Vi fick börja med att simma in till stranden för att gå igenom allt, lära oss och testa all utrustning. Det var en utmaning kan man lätt säga. Jossan insåg då tyvärr att det inte riktigt var hennes grej, förbereder sig istället på snorklingen vi ska göra här med, och valde istället att då tillbringa dagen på soldäck.

Michis gjorde sitt första dyk på 5 meter ner, sen gick vi ner till 9 meter. Och som om inte det var nog så blev det ännu ett dyk på 12 meter ner. Extremt häftigt att få simmar runt alla fiskar stora som små och verkligen se dem i sin naturliga miljö.
(null)
Michis och instruktören efter sista dyket.

Efter detta så kom vi tillbaka till hostelet och bara tog det lugnt. Vi båda var helt slut efter dagen och alla nya intryck som blev.

Framåt middag så struntade vi i thaimaten, man kan lätt säga att vi är väldigt trötta på thaimat, så det blev en varsin burgare.
Resten av kvällen blir helt lugn och vi gör oss redo för att byta hostel imorgon, men blir fortfarande kvar på Koh Tao i några nätter till.