Koh Phayam

I torsdags så lämnade vi Koh Samui klockan 06.00 på morgonen, eller ja då blev vi hämtade från hotellet för att börja vår resa till koh Phayam.

(null)

Vi blev körda till en busstation där vi fick vänta på bussen för att sen åka vidare till en hamn. Där åkte bussen på båten och vi tog oss till suratani, väl där så hoppade vi på bussen igen för att åka vidare. Vi trodde ju då att vi skulle få sitta på bussen hela vägen till Ranong, men nej. Vi blev avsläppta halvvägs på en resebyrå, som då skulle ta oss vidare till vår minivan som vi skulle åka. Men där gick det snett....

Vi hade fått information om att vi skulle vara framme i ranong 14.30, men när vi kommer till våran minivan säger dom att den inte går för än klockan 14. Och då säger vi att det funkar inte för vi ska vidare med färja och vi hinner inte om vi ska åka härifrån kl 14. Då blir det hus i helvete och han som äger resebyrån börjar skrika på oss att det är vårt fel att de blev så osv. Han bara skriker och är otrevlig och vi slutar lyssna och blir såklart irriterade. Det hela slutar med att vi får våra pengar tillbaka och tvingas betala för en privat taxi hela vägen. Vilket var en resa på 3 timmar, så ja det blev dyrt. Vi anlände till ranong och hamnen klockan 16.10 och sista båten till koh Phayam gick 16.30, så vi hade tur.

När vi väl kom fram så hade hi varit på resande fot i 11 timmar, och ja vi var trötta. Så det blev en titt på solnedgången från vår bungalow som vi bor i och sen middag på hotellets resturang, sen hopp i säng!

(null)

Dag två och fredag, vi vaknade vid 9 och tog oss och käka frukost. Väl när vi sitter och äter så anländer morfar Roffe och Agneta, vi satt och prata lite innan vi alla gick och la oss allihopa på stranden. På stranden tillbringade vi hela dagen med sol och bad och bara tog det lugnt.

Senare på kvällen så fixade vi i ordning oss och gick till bubbel bar och mötte upp Roffe och Agnetas gamla grannar från kvicksund. Vi drack lite vin i solnedgången och pratade massa strunt.

Efter detta så tog vi 4 oss till en resturang för att äta något som kallas hot pan. Vilket var en varm panna dom tände eld på och hällde skaldjuren på pannan och de brann mer. Speciell upplevelse och väldigt gott!

(null)

Efter maten avslutade vi dagen med en drink i baren innan vi gick varsitt håll och gick och la oss. En riktigt härlig och mysig dag och precis vad vi behövde efter haft den hemska resedagen!