Koh Lanta runt

Igår körde vi vår egen utflykt och hyrde en moppe för att åka runt ön, det var jag som körde och Jossan satt bak. Kan erkänna att det var läskigt i början, då jag aldrig kört på vänster sida förut, men det gick bra. Trafiken här är väldigt lugn! 
(null)

Första stoppen på dagen blev Lanta Animal Welfare som är en djurskyddsorganisation. Dom samlar in hundar och katter på gatorna som inte mår så bra och tar hand om dem, samt att det gör ett extremt stort arbete med att kastrera hundar och katter för att minska spridningen. Det var mycket hemska historier vi fick höra som folk gjort mot sina djur. Vissa har hällt kokande olja på dem, andra bundit fast dem bakom moppen och kört och sen hade vi en hund som blivit huggen med en machete. Vi ville ta hem alla för adoption, men vi fick nöja oss med att skriva upp oss som flyg volontärer. Så om en hund eller katt har blivit adopterad till Sverige och ska till Stockholm kan den flyga med oss. 
(null)

Vi rörde oss sedan mer söder ut på ön och hittade en vägkrog som såg mysig ut så vi stannade där för lunch. Och oj vilken härlig utsikt, vi drog vinstlotten! 
(null)

(null)

Resan fortsatte sedan ännu mer söder ut, så långt att vägen tog slut. Vi försökte hitta till ett naturreservat men vi hittade tyvärr inte dit. Men båda har iallafall insett att åka moppe en dag runt ön är absolut ett av de bästa sätten att få se ön på. 

Vi tog oss sedan tillbaka för att duscha och kyla ner oss lite. Jossan behövde lite mer tid på sig att vila upp sig så jag tog mig till stranden för att kolla på solnedgången. Lika vackert som alltid! 
(null)

Sedan var ser upp på moppen igen för att ta oss lite mer norr ut och kolla till nattmarknaden och ta något och äta. Där var första olyckan på moppen påväg att hända också. Jossan höll på att bli av med en fot, typ. Jag trodde jag kunde komma förbi en moppe och en bil, det gick i 5km/h, men det var för trångt och Jossan slog i foten i den andra moppen. Men inget allvarligt hände och alla mår bra, till och med mopparna! 

 Jossan har lärt sig att pruta och köpte ett armband och ett par nya solbrillor. Jag kom därifrån tomhänt. 
Vi tog oss sedan för att käka lite middag och gud så gott det var. Jossan körde på kycklingbröst med pepparsås och jag åt räkor med ris. 
(null)

Sedan var det vara att köra hemåt igen, för att orka upp tidigt idag. Klockan ringde 07.30 och vi var redo för nya äventyr. 

/M&J

Kommentarer:

1 Farmor och farfar :

Vad skönt att det gick bra när ni var på nattmarknaden 👍 kram 😍😍

Kommentera här: